12 Eylül 2010 Pazar

Evimizdeyiz....

Bayramı bitirdik geldik evimizdeyiz çok şükür.3 tane çocukla,  gittiğiniz yer anneannemizin evi olsa bile bayramdan pek birşey anlamıyorsunuz.Bahadırım büyük olsada o da çocuk sonuçta anlayacağınız bayramı bir şekilde geçirdik.Büyüklerin, sağolana hergün bayram diye bir sözü vardır bence çok doğru söylenmiş bir söz.Bayram akşamı anneannemize gittik ve eşim bayramın 1. günü çalışacağı için o bizi bırakıp Edirne'ye döndü.Ben küçükken annem bayram gecesi  kardeşimle elimize kına yakardı.Bu geleneği sürdürmek için ben de kızım yakmak istedim ilk önce istemedi fakat  sonra komşunun kızın da görünce  hoşuna gitti olacak ki o da istedi.Neyse kınaları bulduk önce banyolar yapıldı ve ellerine kınalar yakıldı.Ben de bir elime yaktım.(çocukluğum aklıma geldi özendim)Baharın ellerine kına yakarken Berk'te istedi ama sanada sünnet olurken yakılacak dedik.Daha sonra baharın ellerini sarıp sarmaladık kınalar düşmesin diye.Sabah olduğunda hemen ellerini yıkadık.Bu defa da yıkadık kınalar neden çıkmadı diye sordu ben de elimi göstererek '' bak ben de elimi yıkadım ama çıkmadı dedim''.Zamanla çıkacak dedikten sonra inandı kızım.İşte bu kadar bayram da olan biteni  ve fotoğraflar daha sonra inşallah..Şimdi çocukları öğlen uykusuna yatırmam gerekiyor.Daha sonra da oy kullanmaya gideceğiz....Hoşça kalııııınnnnn...

Hiç yorum yok: