20 Ocak 2011 Perşembe

YAYLA ÇORBASI..

Merhaba sevgili dostlar.Biliyorum benim yazılar bir oradan bir buradan ama bloğun adından da belli olduğu gibi Neşece Herşey:))
   Bugün Filiz arkadaşımın evinde günümüz vardı.Çocukları götürsemmi götürmesemmi diye düşünürken götürmemeye karar verdim.Dolayısıyla da saat 3'ten sonra gidebilecektim.Çünküü oğlum okuldan gelecek ve ben çocukları uyutup ona bırakacaktım.Neyse geçte olsa arkadaşıma gidebildim.Biraz oturup arkadaşlarla hasret giderdikten sonra eve geldim.Çocuklar hala uyuyordu.Akşam için yemeklerim vardı ama sadece çorba yapmam gerekiyordu.Ben de yayla çorbası yapmak istedim.Tuluğum ve biberliğim nasıl ama ben çok beğenmiştim görünce..
  Gelelim tarife:  Efendim  önce tenceremizin içine biraz sıvıyağ koyup biraz un ilave etttikten sonra unu sararmaya başlayana kadar kavuruyoruz arkasından etsuyunu koyup kaynadıktan sonra ayrı bir yerde haşladığımız pirinci ilave ediyoruz.Yoğurt ve bir yumurta sarısınıda iyice karıştırıp çorbamızın içine koyduktan sonra kısık ateşte biraz kaynatıyoruz.Küçük bir cezvede az tereyağ ve naneyi yakmadan eritip çorbamıza karıştırıyoruz.Sonrada afiyetle çorbamızı içiyoruz...

2 yorum:

neval dedi ki...

pazarda görmüştüm demek tuzlukmuş
elinize sağlık,çocukları götürmeyince gezme daha sakin ve kafa dinlemece oluyor değilmi ?

Neşece herşey dedi ki...

Evet canım.Çocukları götürmek istiyorum biraz hava alsınlar ama bu defa da ben birşey anlamıyorum yapma etme derken..