16 Haziran 2011 Perşembe

3000 kart nasıl yazılır..


Bir dönem bir genel müdür yardımcılığı yapmış birisi anlatıyor: "Sene 1965. Bir genel müdürlükte özel kalem müdürü yardımcısıyım.. Bayrama 10 gün var…Benim müdür hastalandı.. İşe gireli 2 hafta olmuş olmamış. Genel Müdür bey beni çağırttı:

- Tebrik kartları hazır mi?..

Şaşırdım

- Hangi kartlar efendim?

- Aman evladım Şükrü Bey sana söylemedi mi? Bayram geldi tebrik kartları şimdiye kadar hazır olmalıydı.. Tüh tüh..Çabuk hemen hazırlayıverin.


- Emredersiniz efendim! dedim


Ancak sabaha kadar 3 bin kartı nasıl yazacağım?

Genel müdür bey bütün kartları çini mürekkebiyle ve en güzel yazımla yazmamı istedi.

3 bin karttan 2 bin tanesini kendisinden makamca alt'takilere su şekilde yazacaktım:

"Bayramını kutlar gözlerinden öperim"

1.000 tanesi de üst makamdakilere olacaktı ve onlarda da şu ifade yer alacaktı:

"Sizin ve eşinizin bayramını saygıyla kutlarken sıhhatli ve başarılı
günler niyaz ederim."

Sabaha kadar 3 bin kart düşünebiliyor musunuz?!?.. Çaresiz kolları sıvadım:


"Bayramını kutlar gözlerinden öperim"

"Bayramını kutlar gözlerinden öperim"

"Bayramını kutlar gözlerinden öperim"


1 5 10 18 28 58 108 188 558..

Yazıyorum yazıyorum bitmiyor!..

Nasıl sıkıntı bastı!... 738 918..

25 paket Samsun'u bu arada bitirmişim. Öyle işkence çekiyorum ki ekmek parası olmasa bırakıp kaçacağım.


Sıra 2000. karta geldiğinde şafak söküyordu.

Ben de bitmişim ama önümde hala yığınla kart duruyor!

1.000 tane de üst makamlara yazılması gerekenler var.

4. paket sigarayla birlikte "Sizin ve eşinizin bayramını saygıyla kutlarken sıhhatli ve başarılı günler niyaz ederimce başladım..

Boyuna yazıyorum göz kapaklarım iyice ağırlaştı takoz koysam gene de kapanacak.

209 529 689..

Yaz babam yaz..

Ama artık kalemi parmaklarımın arasında tutamaz oldum.

Ben kaleme değil kalem bana hakim:


"Sizin ve eşinizin bayramını saygıyla kutlarken sıhhatli ve başarılı günler niyaz ederim."


"Sizin ve eşinizin bayramını saygıyla kutlarken sıhhatli ve başarılı günler niyaz ederim."


"Niyaz ederim başarılı günler sizinle eşinizin
bayramını kutlarken.."


"Kutlarken eşinizin bayramını saygıyla sıhhatli günler diler Niyazi ile beraber ederim.."


"Niyazi ile birlikte sizin ve eşinizin bayramını kutlarken ayrıca sıhhatle ederim.."


"Önce bayramınızı eder sonra esinizle Niyazi'ye başarılı günler dilerim.."


"Sizin de eşinizin de Niyazi'nin de bayramını saygıyla eder sıhhat
dilerim.."


"Sıhhatli eşinizin bayramını saygıyla kutlarken Niyazi'ye basarılar diler ayni zamanda ederim.."


"Bayramınıza etmeden önce eşinizi saygıyla kutlar Niyazi'nin gözlerinden öperim.."


"Sizin de eşinizin de Niyazi'nin debayramını da tatilini de gelmişini de geçmişini de.. saygıyla ederim.."

Sabah tam mesai saatinde gözlerim kan çanağı bir halde kartları
yetiştirdim...

Genel müdür bir-ikisine şöyle bir baktı:

- "Aferin" dedi.
- "Güzel yazmışsın. Hemen postalayın!"

HEMEN POSTALADIK!..

3 gün sonra da önce bizim genel müdürü sonra da bendenizi postaladılar...
  

Okuduğum zaman ben çok güldüm ve paylaşmak istedim arkadaşlar...

1 yorum:

neval dedi ki...

tüh! boşa çekmişsin çileyi.